fredag 18 januari 2008

kaka


Förra veckan då kom jag dragandes på mina två små telingar längst gatan, kände jag en distinkt röklukt.. Eftersom vi bor i ett landshövdningehus, blir man lätt urflippad då man tänker på att det skulle ta ungefär 15 sekunder innan hela kåken skulle vara övertänd, och vips, hela ens liv borteldat..
På den lilla lekplatsen längst bort på gatan, i en liten lekstuga, fick jag sedan se boven eller rättare sagt, bovarna i dramat.. 2 fullkomligt sönderuttråkade trettonåringa damer.
Hönshjärnorna hade tagit med sej en stor rejäl hög med tidningar som de tänt på och då jag började gorma högt, utan att ens ha tänkt efter först, visade det sej att de "ansåg sej själva ha rätt till lekparken lika mycket som andra barn"!!!! Men herregud! De stog där som 2 fjollor, med varsin SVEA-toppluva (töntar), och försökte tutta på en stackars lekplats. Jädraranamma, vad förbaskad jag blev!
De sprang iväg, men jag nöjde mej inte där, jag ringde farbor polisen och berättade min pyromanhistoria. De såg allvarligt på händelsen, och att jag skrikit åt knasbollarna tyckte de också var toppen, fast det kanske de bara sa...och sände redan en patrull. Duktig Tjata! Samhällets riddare!
Igår såg jag de två toppluvebeklädda pyromanjäklarna igen, med gravljus i händerna!
Undrar just om de har en förälder nånstans...

Jaha, i helgen ska vi visst blåsa bort, och enligt SMHI ska man inte gå ut alls.. Vem vet, kanske lär jag barnen sjunga "Vår tupp är död" i kanon, spelar in det och säljer dem på Blocket. Kanske inte..

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej lilla gumman! smsade din moster Lena häromdan för att tvinga henne att gå in och läsa MIN blogg! Fick mail tillbaka där hon tipsade om din, så här är ja nu; den e lite mer upphottad än min.... va kul att se att du lever å mår bra, och ja måste säja att ja e grymt avis på mormors grymma skor! Kram, Victoria Bagge
(Mac Olssons Gatukök, vet inte vilket år det var men ungefär när Jesus gick i kortbyxor gissar ja :)
P.S Jag finns på taikonmamman.blogg.se

Anonym sa...

Du måste fortsätta att skriva!

Kram Moster Glamour

Anonym sa...

Vet Du vad Moster Ulla sa efter att jag läst upp Din blogg?
- Hur ser jag ut på kortet och var är det taget?