måndag 25 februari 2008

It's ALIVE!

Givetvis behöver man inte läsa alla dessa sjukdomsinlägg, men för min egen skull och för framtida minnesluckor skriver jag in det här:

00.15 i natt for jag och en feberdallrig Noah till Axcessakuten-igen. Lite längre kö denna gång, men vi hade med filtar och DS-spel, så det gick bra. Noah däckade efter sisådär 45 minuter, under fleecefilten.
02.15 åkte vi därifrån, inte så mycket klokare. Virus. Ipren. Hepp.
Somnade på soffan vid halv fyra snåret.
Vaknade 07.00, och då hade Jon redan bokat tid för Majken på:
Axcessakuten!!!
10.10 Majken har öroninflammation!

Jag tror vi har vänt nu. Jag är matt, matt, matt.
Jon är tack vare en finsk doktor i början av åttiotalet, separerad från sina halsmandlar, och har därför gått om oss alla i tillfriskningsprocessen! Fusk!
Noah, fortfarande feber, men spyr i alla fall inte längre...
Olle, pigge piggelin.
Majken, antibiotikatrött.

Allt går över!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan. Men förlåt oss för att vi skrattar. Det låter för jävligt! Men det är ju också lite roligt. Skönt att Olle är pigg i alla fall ;-) Markus hälsar att han också är lite förkyld. Jo, jag tackar... Han köpte en ny nässpray idag, med mentol. Den blåste enligt uppgift ut allt i huvudet. Precis.

Andreas är för övrigt jätterolig på sitt speciella sätt. Men han har kanske lätt att få nackspärr, eftersom han tittar så mycket på stjärnorna...yrkesskada..typ...

Krya på er-kramar från oss! /Jenny

annatjata sa...

Å, ha! Den nässkiten har jag också testat, hela mitt liv gick i minte efter det! Fyttefasen!
Kul att höra av er! Måste skicka bilderna till er från festen!
Tjo!