onsdag 12 mars 2008

It's such a perfect day

Jaha, då var det bevisat.
Good things comes to those who wait. - Ask and you shall recieve
En mycket, mycket bra dag har gått av stapeln.



  • Lugn morgon, med 7 tvättmaskiner tvättade, och torkade.
  • Gosiga Grannen på fika, med kaffe, thekaka och glurrbulle.
  • Olles dagisfröken Richard ringer och meddelar att "I think I found your wallet"! (Sorry polisen som behandlat ärendet, sorry bibliotekarien, sorry Joanna för att jag tvingade dej att leta, sorry alla andra som engagerat sej).
  • JAG FICK JOBBET!! Mer info kommer!
  • En av mina bästa vänner, Anna fick en ljuvlig liten babyflicka.
  • Jon köpte påskgodis till företagspåskägget, 7 kg, men snart finns där ingenting kvar...

Så här sitter jag nu, med torkad mascara på kinderna,
magen som rinner utanför brallorna
och en klump i halsen för min något avkortade mammaledighet
men en tillhörande tvillingklump av förväntan över att äntligen få vara kreativ karriärist.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära systerdotter!
GRATTIS TILL JOBBET! Kul trots att Du får "släppa" Majken, men det är nog bra för Er båda!
Det är mycket kul att läsa och se på , på Din blogg! Du har en ängels tålamod som orkar skriva varje dag! Och Olle! ja, det finns ju inte ord! SÅ gulligt! Jag har sparat den nu! Du behöver inte maila! GOD NATT Kram Lena

annatjata sa...

Åh Moster Glamour!!
Tack!
Du är ju så himla poppis, så att jag inte får tag på dej, fast jag ringer och ringer..
Hoppas att vi kan få fira allt fantastiskt som är på g snart.
Knä-Jobb-Vår-Vin
Kram

Tove Eriksson sa...

GRATTIS!!

Gud så kul. När börjar du nu då?

Oj, vad gulligt klipp med Olle. Jag var så stolt när jag såg dem tidningen....