söndag 27 april 2008

Memory lane


Idag var det bara att bita tag i skiten.

Jag har rensat på vinden. Fått in respektive unges urväxta kläder i dess rätta låda, så att det bara är att gå dit upp och dra ut storlek när nästa unge vuxit såpass.
När man då står däruppe bland allt, trillar saker ut, som man sedan länge glömt bort fanns. Fast när man ser dem, inser man att det fanns tanke bakom dess existens.
Till dagens fyndlista kan följande läggas:

- En dagbok från 1995. Även fast jag står fast vid att jag aldrig fört dagbok, visar det sej idag, att det har jag visst!! I denna skriver jag dikter och känslor, läxor och inköpslistor omvartannat. Kanske skulle jag i framtiden rensrkriva, delvis censurerat, här på bloggen...kanske, kanske.

- Farmors blus, med handknypplad kant, i storlek 32. Eller nåt. Synd att jag inte kan klämma ner mej i den, det hade varit kul att använda.

- Jeansvästen jag fick av Jon julen 1991. Hahahaha! Den tillsammans med videon i tidigare inlägg. Nostalgi på mycket, mycket hög och känslig nivå.

-

Inga kommentarer: