torsdag 17 april 2008

Vin med Choklad, eller tvärtom?

Det är inte klokt vilken skillnad det är på att dricka vin ur finglas vs. dricka vin ur fulglas!
Hällde just upp ett glas rött i ett Merotglas,
från Orrefors.
Eftersom han fotbollssambon är på IFK,
väljer jag att googla,
med lite rödvin i bollen.

Min första vecka på jobbet har givit mej lite reflektion av vuxenvärlden.
Här i de vuxnas land finns status, högmodighet och stress.
Nog för att jag känt av det senare,
men tänk att småbarnsfasonerna nästan är obligatoriska även på kontor!

Men trots kontorslandkap i sandlådeform,
tror jag nästan inte det är sant att jag får vara med om detta!
Jag fokuserar på all den positivitet jag känner,
på all kunskap
och att de faktiskt sett fram emot att just jag skulle komma!

Nästa vecka hägrar utbildningar, massa sådana.
Så de satsar, på mej..
Hihi..

Inga kommentarer: