tisdag 10 juni 2008

Ett avlägset skri från en superbusy småbarnsmamma.
Jag lever!
Ingen fara alls faktiskt, har bara tömt ut mitt tidigare dyngfulla förråd av kreativitet.
Gör här en liten snabb update på vardagliga saker, om det nu är nån som är intresserad...

- GI-metoden. Inne på min tredje vecka, av GI a´la tjata. Ingen större skillnad än. Babyhullet, mitt egna alltså, sitter som berg. I skrivande stund genomgår jag ett sockerbegär utan dess like. Men icke! Jag står vid mitt val! Jävlarannamma!

- Barnen. Lillfröken snuvig, med nyklippt lugg. MellanOllen precis lika underbar som alltid. Makalösa Noah, har just kommit hem från sin första date (!). Middag på McD med Linnéa, sen bjussade han (eller just det..jag) på bio. Han var rosig och lycklig när jag hämtade honom. Tanken på att bli farmor har aldrig varit så skrämmande nära!

- Kärleken. Står fast vid att det är det viktigaste. Det är limmet som får alla lösa bitar att sitta där de ska. Inget är så tryggt som det. Kärleken alltså.

- Fotbollen. Mår så illa man kan göra när jag hör massorna vråla, överallt, på jobbet, på gatorna, hemma, i teven, radion. Helvete... hur i hela fridens namn kommer jag att överleva dessa tre veckor?

-Jobbet. Tja, vad ska jag säga? Det är precis lika busy som jag ville att det skulle vara, bara det att man inte hinner att kommunicera... Måste börja stanna och andas.

-Goda gärningar. Gav blod idag, första gången. Kan detta ha med mitt sockersuget att göra tro? Fick dessutom med mej kompisen J till "Droppen", hon stoltserade med ett HB på 145! Makaöst bra! Dessutom hade hon sina klimpar med sej, 2 år och 10 månader! Power girl!

-Karamelltrosor. Fick en sändning med urfina trosor från Victoria´s secret. Det är inget man unnar sej som småbarnsmamma. Fytterackarns vilken kick med lite shockrosa spets såhär i smyg.

Inga kommentarer: