fredag 27 juni 2008

Längst borta

... ja, där, som två små prickar. En liten ljus, och lite större mörk. Sitter Jon och Olle.
Med Cap D'Antibes bakom sej, och med ett rätt så disigt väder över sej.
Alla andra turister har lämnat,
men de sitter kvar.
Semester.

Känns som om att jag håller på att lära känna mina barn igen.. som om att jag missat lite av de sista veckornas utveckling. Det är spännande.

Tänker på ålder.
På tisdag är det nytt år för mej, 34.
När min mamma var 34, har jag för mej, skilde hon och pappa sej.
Jag var 12.
Jag är snart 34, men känner mej inte som mer än i alla fall 28.
28 är toppen.
Alla som inte fyllt 28 men är på väg, det bästa året är i antågande!

Angelina Jolie
är 34.
Hon camperar precis som jag här på Rivieran. Fast hon i väntans tider.
Det gör inte jag.
Jag har väntat klart. Jätteklart.
Hon, Pitt och deras....4 (!) barn, bor, verkar det som utanför Nice.
De har hyrt en helikopter som kommer att flyga dem till Monaco när det är dags för tvillingarna att födas.

Nu kommer mina prickar tillbaks.
Återkommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte bara magen som skiljer er åt, du är mkt snyggare oxå... =)