söndag 10 augusti 2008

Sommarn som aldrig säger nej

Kära dagbok,

sommaren sprang förbi i ett nafs,
i morgon börjar vardagslunket igen och det i mina ögon,
allra vackraste höstmörkret är på väg.
Inget är som en poloolle, nya läderstövlar, på promenad, en fuktig septemberkväll.

Har upptäckt lite blandade matnyttiga tips under sommarstunderna,
som jag gärna vill dela med mej av:

- Provencale bleu, en marcarpone-typ-blåmögelost (!) som finns på Rivieran. Den absolut i särklass godaste ost jag någonsin smakat!

- Rosévin på tetra, köp, köp! Snart är sommaren förbi.

- Ett glas rött, eller 2 innan Mamma Mia, the movie. Efteråt, Mojitos på 23 våningen. Outstanding combination! (Funkar även i kombination med SATC-the movie).

- Kantarell, i alla former, måste ju vara det bästa som finns! Till hösten väntar svamphelg tillsammans med sköna vänner i Dalslandjavascript:void(0).

-www.alltommat.se är tidernas bästa receptsajt. Basta!




1 kommentar:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN TILLBAKA...tjohoo...
jag är jättefin idag i din lilla svarta. försov mig idag, FÖRSTA dagen & vaknade klockan 8. hahahahaha...typiskt mig...nu sitter jag här med halvfett hår och lite småtrassligt...

puss puss
ses snart...