måndag 17 november 2008

Hur var det nu igen....

Tyckte jag att det var så kul att skicka julkort ifjol.
Blev folk verkligen så glada som jag önskade att de skulle bli.
Är det någon mer än jag som sparar på julkort från år till år. Ja, inte alla, men i alla fall de som det har kämpats lite med.
Och hur är det med miljön, är dessa kort i symbios med papper, tejp och övrigt emballage, julens miljömarodörer. Dåliga samveten som svämmar över.
Och stressen, hur är det med den, hinner jag.
I snitt skickar vi 80 st.
80x6= 480 plus porto.
Nog för att jag gick runt med en liten pluttig baby på magen för att dela ut till de som bodde i närheten, för att spara både jorden och dess resurser,
men är det verkligen värt det?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade samma tankar förra året, skicar i snitt 30 st och det blev en liten slant i porto osv. Vi skänkte istället 300 kr till barncancerfonden och mailade runt en god jul hälsning där vi berättade hur vi gjort. Smart tycker jag! ;)

Anonym sa...

låt inte den skriftliga kreativa konsten a la skicka via posten dö ut & låta den otroligt opersonliga mailvarianten ta över.

en som är trogen postverket & traditionen :) & som även ÄLSKAR att få julkort.

p.s ert blev fjolårets coolaste familjejulkort...eftersom ni var de första du och jon...(& enda av alla kortpåbarnenjulkort) som själva var med på fotot.... :)

Anonym sa...

då tycker jag isåfall du skall spara in på julklappar...
...för det sparar papper...tid ..pengar & bröte till folk :)

annatjata sa...

Håller med er båda...
Tror det får bli ett slags mellanår...
Vet ju att korten uppskattas så, men man kan ju limitera något.
Sparar definitivt på julklappar, så gott det går... men det är besvärligt att dra gränser där med... Tänk om det bara kunde vara lätt nån gång va.
Pöss

Anonym sa...

Håller med Ingrid! Jag uppskattar det! Och familjekortet älskade jag speciellt!
kram!
Ps, jag har köpt enbart handgjorda, ekologiska saker hittills! :-) Mer personliga dessutom.