onsdag 17 juni 2009

I balans// Tania Ashan

Så hände det igen,
jag är beroende...
av självläkande böcker.
Hoppas och tror varje gång jag dras mot Akademibokhandeln,
att nu smäller det,
nu hittar jag min livsnyckel.

Visst har jag vänt in och ut på livet många gånger om,
läst om avtryck och spiritualistiska sällskap,
om spöken, drömmar och inkarnation.

Men idag,
styrdes kosan mot boken "I balans".
52 sätt att tänka annorlunda.
Skön bild på framsidan fick mig att falla.

Förhoppningsvis kommer jag inte att vingla så mycket efter detta,
kan faktist inte bara skylla på huset som lutar.
Återkommer med recension.
Snart.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ojoj, det där är farligt. Mycket farligt. Har aldrig vågat mig på att köpa nån självläkande bok, för rädslan av att bli beroende :)Men hoppas din balans blir stadig efter återfallet ;) Kram!