tisdag 16 juni 2009

I himmelen

Var hos tandläkare Kofron igår.
Han har fått mig att se det ljusa i att se efter mina tänder.
En snäll, snäll man med ganska stark kaffeandedräkt och 2 söta hjälpredor, som tar bort min tandsten och säger åt mig att jag borde borsta lite bättre på tandköttet.
Kofron är betydligt mycket mer prylgalen än vad landstinget är och stoltserar med ultraljud för effektiv rengöring, digitalkamereröngten och icke att förglömma:
DenTVision!

DenTVsion sitter dels i väntrummet, dels rätt långt uppe på väggen i behandlingsstolen och sänder diverse program varvat med förklaringar till varför man får ilningar i tänderna och vad man kan göra för att förhindra det hela. Sensodyne.
På DenTVision igår fick man följa den makabra jakten av måsar. Måsar som hackades till döds, av ett gäng mindre fåglar, skrikor eller nåt.
Detta samtidigt som jag säger hejdå till en envis tand, som i några år terroriserat mig.
Blodet sprutade.
Både på tv-skärmen och i min mun.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha! Vilken galen upplevelse. Jag drar mig och har dragit mig allt för länge för att ta mig till tandläkaren. Vill inte se några fiskmåsar som blir hackade på...och inte heller att blodet sprutar, helst inte i min mun.

Tack förresten för din fina kommentar idag :) Värmer. Du? Den där CV-uppdateringen med rötjut får snart bli till verklighet tycker jag.

Oj, lång kommentar... KRAM