måndag 14 januari 2008

En haka, två hakor



Efter att ha suttit en stund och stirrat framför mej, lossar så sakteliga en ny tanke från min rödvinsluddiga hjärna..
I varje familj finns släktdrag, kanske är det farmors tjocka hår, kanske är det morbror Gunnars smajlgropar. I min familj har vi 2 tydliga drag:
1. Rumpan
2. Hakan
Jag fick båda 2.
Ack och ve, hur många gånger har man inte förbannat detta? Kunde inte rumpan vara liiiite mindre? Hakan liiiite mjukare?
Men nu är det som det är, och jag ser ut som jag gör. Jon säger att han inte hade tyckt lika mycket om mej om det inte hade varit för min bakdel, det är klart, det är ju lite mer att tycka om i hela mankemanget.
Mina barn då, undrar du? Jo, de har ärvt min haka, eller rättare sagt vår (familjens) haka.

Ingen blir stoltare än jag när de säger att barnen liknar mej...och hur går detta ihop?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Fortsätt du blogga, tycker mig ana en stor igenkänningsfaktor här. Själv har jag (bara) ett barn att hålla ordning på än så länge. Btw, inspirerade du mig att kommentera Mias blogg alldeles nyss.. (: kramar från "en till som fegade ur på antagningen..."

Anonym sa...

och jag har fått min pappas potatisnäsa :) kul att du börjat blogga...