söndag 13 januari 2008

Harang


En harang är ett långrandigt yttrande eller tal, som till stor del består av fasta fraser utan egentligt innehåll.(Wikipedia)

"Jävlahelvetesförbannadejävlaskit!" är således en harang, yttrad av en mycket from och vän människa. "Jävlahelvetesförbannadejävlaskit!", är dessutom en alldeles ypperlig sak att säga när man som jag idag, skulle skala frysta räkor. Eftersom räkorna tillhörde middagen, och resten av maten redan var klar, så var jag så illa tvungen att skala..

I mina självläkande böcker står det att man inte ska hysa aggressioner mot någon eller något (inte ens frysta räkor) eftersom det kommer tillbaka, att det är så enkelt.. "The law of atrraction". Men det är inte så himla enkelt att gå omkring och hysa endast goda tankar. Dagligen hindrar jag mitt huvud från att känna ilska, eftersom det inte gör någon bättre, och för att det är energislöseri och ja, eftersom jag har läst det i mina böcker...

Dagen har gått i friskhetens tecken, förutom att jag moffade i mej lördagsgodiset jag somnade ifrån igår, jag har varit på långpromenad, pilatesklass på gymet och lagat en god, hälsosam middag. Jag har omgett mej med positiv energi, i form av man, barn och diverse släktingar på Skype.
------Har tänkt bra, glada och mjuka tankar. Det SKA man göra!-------

Inga kommentarer: