onsdag 16 januari 2008

Hallonmousse


I livet finns det stöttepelare, det gör det säkert i ditt med, men bara jag har Moster Ulla. I hela mitt liv har hon funnits där, ständigt, bredvid och trygg. Som en kobbe i mitt stormande hav.
Jo, jag har fler mostrar, det kanske är bäst att tillägga så att ingen avundsjuka uppstår!
De fyller alla varsin viktig roll i mitt liv och är alla lika viktiga;
Kajsa med sin naturliga jargong, färgad av salta bad och tångruskor
Eva, husmodern och friskusen, med tips och ideér om syltande och saftande
Lena, glamouren själv, livet och skrattet
Mamma är mamma, en blandning av de alla..
Men bara Moster Ulla är Hon..

Nu drar jag och hämtar min 80-åriga moster Ulla på Landvetters flygplats, efter att hon varit på resande fot i 2 veckor, för att senare i kväll fira hennes stora dag!

Inga kommentarer: