torsdag 17 januari 2008

Hetluft


Jag har fått nog! Idag sker det!
Min åttamånadersflicka har utnyttjat situationen tillräckligt länge nu. Jag flyttar in i Noah's våningssäng och lämnar amningsgrisen i sin faders händer...ja, inte den helige fadern utan den verklighetsbaserade fadern.
Har räknat ut att jag inte sovit mer än 4 timmar i sträck på snart 9 månader, och det har tärt sönder hela hjärnbalken. Nu får det vara bra! Mina bröst har hängt framme för allmän beskådning alltförlänge, och jag vet inte vem som är tröttast på det, jag eller allmänheten. Majken-mjölk-knarkare är i alla fall fortfarande stormförtjust!
Var dessutom hon Glamourmoster (se tidigare inlägg) och fick peptalk angående amning. Hon hade sett någon föräldraguru på tv4 som gett råd och tips om hopplösa tuttfior som min lilla älskade tjej.. Så min sista amningsstund blev där på soffan, hos henne, utan att varken jag, Majken eller Glamourmoster visste vilket stort steg vi senare under dagen skulle ta.

Moster Lena gav mej också en eller rättare sagt ett par klenoder... Jag är mäktigt stolt över att nu ha i min ägo, Mormor Hildurs ormskinnskor. Jag tror de är från 40-talet, ska kolla upp det närmre, och de kommer att få en alldeles egen hylla i min hall! En märklig sak är att när jag kom tillbaka till stan och provade dem, satt de som gjutna på mina fötter, och när jag snajsade omkring här i lägenheten, med skorna på, frågade jag mej själv: När i hela fridens tid använde hon dessa? En bonnmora på Dal... Nog för att hon gillade fester och så, men ändå. När?

Oj, nu ropar visst en pinfärsk amerikand högglansig modeblaska på mej från överslafen! Måste visst sticka!

Inga kommentarer: