onsdag 30 januari 2008

Morgonstund


Dagens första macka har landat tryggt i magen. Det är tidigt. Majken sover fortfarande, lite snarksnorig, Olle i mitt gamla nattlinne (nacklingen) anno sent 70-tal och Noah har just gått till skolan, iklädd en reflexväst (!!) som Nanna skickade igår.

Tänkte, att för min egen del, är det bra med en uppföljning av förra veckans projektlista, bara för att se var vi landar:

Projekt 1: Avvänjning av amning
Reslutat: Mycket bättre för Majken, som bara vill snutta en liten stund på kvällen. Inte så bra för Tjata, då Majken bits!

Projekt 2: Överraskningsprojekt inför förra helgens fest.
Resultat: Hur bra som helst! Tal till kusin o hans fina fru. Min astrofysiska bror var med på Skype och höll ett top-of-the-line-tal, efter det visade jag inscannade bilder från barndomen. Måste maila brudparet filerna! Efter det avskriver vi projekt 2! Gött!



Projekt 3, redan klart.

Projekt 4: Nytt jobb
Resultat: Andra intervju på fredag!! (Drömde f.ö i natt att det nya jobbet inte var det som jag vill ha utan ett au pair jobb i Österrike... Skulle lämna barnen med Jon, och dra till Alperna... vad var det nu då?)

Projekt 5: Garderober Resultat: Fortfarande i mitt huvud, har inte ens kommit mej för att sälja byråerna som nu står på garderobernas tänkta plats på Blocket. Kanske nästa vecka.. STILLTJE!

Projekt 6: Städa
Resultat: Städade ju i fredags.. men det märks ju inte!

Nu kommer Olle och frågar " Vad ska vi göra idag?". Får väl starta den nu då. Var är kaffet jag beställde?

Inga kommentarer: