torsdag 20 mars 2008

Aftonbön


Snälle rare Gud-

Gör så att mina barn glömmer bort dagar som dessa.

Dagar då jag kört runt stan, stressad och irriterad,
rosenrasande över snygga, välklädda göteborgare, som strosar i solen på skärtorsdagen med en kaffe latte i ena handen.
Rosenrasande över ickegöteborgare som besöker stan, för lite påskshopping.
Vem fasen lagar deras mat!!??
Och var i hela fridens tid får de alla pengar ifrån!!??

Gör så att de glömmer att jag inte fick ihop en hälsosam och nyttig lunch,
utan tog snabba vägen via McDonalds med frasigt feta McNuggets.

Snälla,
få dem att inse att jag är en kavlugn och välplanerad mamma, som njuter av dagens vindar.
En mamma som kastar med sitt välfönade hår, skrattar och busar.

Låt energin komma tillbaks i helgen är du snäll.
Livet snurrar på lite för fort just nu!

Tack

Gonatt

Ps. Glad Påsk

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas också du får lugnet åter under påskhelgen.....jag skickar över lite lugna vibbar...swisch swisch...