tisdag 11 mars 2008

Medlidande medborgare


När man blivit av med sin plånbok, så möts man i de flesta fall av medlidande.

Killen på Pressbyrån informerade mej om att man kan registrera sitt periodkort på Västtrafik, och om man förlorar det, så anmäler man det, och vips, får man ett nytt, med kvarvarande summa på.

Tjejen på SATS-gymet fixade ett nytt kort, och berättade samtidigt om hur hon tyckte att det går utför med Göteborg.
Att man inte kan lita på någon längre.
Hennes guldringar hade tydligen blivit stulna på en förfest hon hade, med bara kompisar och arbetskamrater.
Jag ojar förstående. Det går verkligen utför.

Så, till biblioteket, förklarar situationen. Behöver ett nytt lånekort.
Biblotekarien tittar på mej med ledsna ögon. Hon känner med mej.
"Det blir 25 kronor"!
WTF?
Känn mer med mej, bibliotekariekvinna! Känn min förlust!
Jag kan ju inte ens ta ut pengar nu, mitt bankkort är ju borta!
"Du kan betala nästa gång du kommer".
Snällt!
Tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, va grymt snygg din blogg har blivit! Jag får nog gå ett par datakurser till... Det står mycket bättre till här på Hedegatan i Uddevalla nu. Aggressionerna som uttrycks på skrivbordsunderlägget är enbart riktade mot den förbaskade datorn, inte mot livet i stort :) Hoppas allt är väl med er, jösses va Majken är lik dej!

Anonym sa...

Men vilken schysst bibliotekarie! Hon måste väl ha ätit snällsoppa till lunch. Verkligen stort av henne att ge dig uppskov.

annatjata sa...

Tja,
biblotekariekvinnan var nog på ett exeptionellt bra humör.
Gulligt av henne, som bara den!