söndag 15 november 2009

MInnesnotering 091115




Nu, efter snart två års bloggande, har jag insett att det är rätt mysigt att se tillbaks på var barnen var nånstans en viss tid i mitt liv. Och eftersom jag den sista tiden varit rätt dålig på att uppdatera här i bloggen, följer nu en snabb minnesnotering till mig själv.

-Noah.
Nu: En vandrare, sökare och funderare. Vansinnigt duktig på att skriva och på geografi.
Går gärna inte ut. Alls. Kan visa vissa prepubertala tendenser i form av att sova sent, bli lätt uppmopsig och äta okontrollerat. Dock lika gosig och i behov av bekräftelse som alltid.
Min lille vise man.

-Olle.
Nu: Glimten i ögat verkar bara bli större och större och trots åtskilliga klavertramp dagligen, virar han sin omgivning runt sitt lillfinger. Kom på koden i helgen och kan nu delvis både läsa och skriva. Högljudd, stark och självständig.
Men ack så sårbar.

-Majken:
Nu: Envis argbigga som svarar nej på allt vi frågar. Allt. För att sedan ändra sig, när hon väl förstår vad vi sagt. Livrädd för tomten. Avskyr att bada. Engelskan börjar att formas, och man kan nog snart säga att även hon är tvåspråkig nu. Kallar sig själv "Pinsessa Majke".

Så. Där. Hoppas att snart komma igång igen.

Inga kommentarer: