lördag 12 januari 2008

Garderobsmonster













När jag var sisådär 4 år, var min absolut värsta fiende, garderobsmonstret. Min bror och hans kompis Niklas tutade i mej att i garderoben bodde det allra värsta monster någon någonsin sett. Jag hade bilden klar framför mej, hur han såg ut, med stora tomma ögonhålor och rinnande dreggel och hur han slajmade sej ut ur garderoben på nätterna för att se sej om efter en liten munsbit, dvs. jag. Jag har fortfarande lätt trauma efter detta, och hyser fortfarande största respekt för garderober... och annat spirituellt också för den delen...

Lördagskvällen tillbringas vid köksbordet, planerandes garderober!! Det ska maxas ska du veta, varenda pinaljäkel ska ha sin exakta plats, det ska inte finnas ett utrymme som inte fått en tanke. Allt ska bo i min garderob, allt från Majkens blöjor till Jons golfskor (var är de förresten??). Allt utom garderobsmonstret!

Inga kommentarer: