fredag 11 januari 2008

Skållad råtta vs. personlig utveckling
















Som relativt nybliven trebarnsmamma med oavslutad utbildning, samt en massa luddiga karriärsstigar, påbörjades i höstas en vandring mot nya mål...

Eftersom jag arbetar deltid på Svenska Mässan, och tillika Bokmässan, såg jag till att addera en hel hög med böcker i personlig utveckling till min samling. Nu jäklar!
Så hösten och den så kallade vintern har varit fylld av positivt tänkande och funderande på vem jag egentligen är och vem jag ska bli. (V.v hör av Dej till mej om du vill ha lista på lästa böcker, så kan jag berätta vilken som är värd att hoppa över..).

En vanlig dag, som denna som varit, kan se ut som följer:
04.33 Amma
04.47 Olle kommer in och lägger sej i vår säng
05.17 Amma
06.16 Olle, och hans gälla morgonstämma proklamerar att det är vällingdags
06.45-09.00 Någon sorts grötig frukosttid, med eventuell spårvagnsfärd, tillsammans med hostande bleka och sura göteborgare, punkt.se och Metro.
(Tvättid mellan 07.00-15, glömde tillägga detta, ca: 8 maskiner tvätt).
Mellan 9-16 är det meningen att jag och BebisMajken skall hitta en rytm...det har vi försökt med sen hon var 2 veckor, och fortfarande inte lyckats med... Vi ska äta, handla, städa (detta inkluderar även min favoritsysselsättning: organisera), telefonköer till div. ställen ex. Försäkringskassan, banken, tandläkare...
Ungefär här har ju du som läsare redan gett upp i ren tristess, så jag avslutar, men du fattar va? Jag älskar mina barn men är evigt tacksam över att de inte är fler än tre!
Man har som förälder här i Sverige inte rätt att klaga, vi har det förfärligt bra, men när och var, i dessa hetsdagar, ska jag hitta mej själv och mitt blivande mål?? Kommer jag någonsin att kunna fokusera längre bort än morgondagen?
Jag ber om energi, om karma och om fokus---

Annars är allt ok. Ryggen gör ondare idag än igår. Fortfarande inte kräksjuk! YIHAH!!!

Nu har jag och Harrt Potter en date!
For now--

Inga kommentarer: